Važni datumi

VOŽNJA KROZ VREME


1951.godina, 3. mart
Preduzeće za prevoz putnika u Nišu

“Niš-ekspres” je zvanično osnovan 3. marta 1951. godine. Tada je u Nišu registrovano “Preduzeće za putnički saobraćaj”.

1958. godina, avgust
Poslednja vožnja tramvaja

Tramvaji koji su prevozili putnike na relaciji prema Niškoj Banji te 1958. godine morali su da odu u prošlost. Tramvaji su u Niš stigli iz Nemačke 1930. godine na ime ratne otštete Srbiji. Preduzeće za prevoz putnika obnovilo je te godine svoj vozni park sa 30 novih autobusa od kojih su neki angažovani za prevoz putnika na linijama duž nekadašnje Jugoslavije.



1971. godina 23. januar
Nova lokacija “Niš-ekspresa”


Kapije nove lokacije “Niš-ekspresa” u ulici Blagoja Parovića 1 otvorene su 23. januara 1971. godine. Na novoj lokaciji zaposleni su dobili nove hale, radnički restoran, ambulantu, upravnu zgradu, benzinsku stanicu, sportske terene za rekreaciju zaposlenih. U sve to uloženo je oko 25 miliona dinara. Bilo je i tada sporenja urbanista oko nove lokacije “Niš-ekspresa”( da li je previše blizu centra) i da li će vozni park ugroziti životnu sredinu s obzirom na to da se već tada uočavalo širenje grada ka levoj obali Nišave i planirala izgradnja stambnih kompleksa u neposrednoj blizini garaže niškog prevoznika.

1977. godina, 24. april
Nova Autobuska stanica kod Tvrđave


Presecanjem vrpce i u prisustvu brojnih zvanica medju kojima je bio i tadašnji predsednik opštine Niš Vladimir Petrović 24. aprila 1977. godine obeležen je početak rada nove Autobuske stanice u Nišu. Investitor objekta bio je “Niš-ekspres”. U objekat je uloženo preko 40 miliona dinara. Vrpcu je presekao vozač Rata Đorđević, u to vreme predsednik Radničkog saveta. Na skupu je govorio direktor “Niš-ekspresa” Aleksandar Avramović. Stanicu je projektovao tim arhitekata i inženjera iz prokupačkog “Prokuplje projekta”, a izvođač radova bio je niški “Građevinar”.
U trenutku otvaranja bila je to prva autobuska stanica zatvorenog tipa na prostorima bivše SFRJ. Objekat je predstavljao izuzetno funkcionalno arhitektonsko rešenje, a oprema koja je bila ugrađena u objekat predstavljala je najsavremenija tehničko tehnološka dostignuća u tom trenutku. Autobuska stanica je imala ugrađene automate za peronske žetone kakvih je bilo još jedino na pariskom aerodromu. Po prvi put u SFRJ postavljeno je kompletno ozvučenje i osvetljenje na peronima. Na insistiranje tadašnjeg direktora Aleksandra Avramovića pod prostorije u kojoj su se nalazili šalterski radnici izdignut je tako da putnici nisu morali s druge strane da se saginju prilikom kupovine karata. Autobuska stanica je imala izuzetno lepo opremljen restoran sa otvorenim grilom, garderobu za putnike, dobro snabdevenu samouslugu… Nepodeljen stav javnosti bio je da je Niš dobio najsavremeniji objekat te vrste u zemlji.
Interesantno je da je zbog blizine istorijskog spomenika Tvrđave i mogućnosti da se na lokalitetu nalaze arheološki ostaci iz ranijeg perioda, objekat je dobio privremenu dozvolu. To je diktiralo montažni tip gradnje (da bi u nekom trenutku mogla da se razmontira i premesti na dugu lokaciju). Kostur Autobuske stanice je urađen od čelika.
U aprilu 2007. godine na njen 30. rodjendan kroz stanicu dnevno prodje oko 10 hiljada putnika. Dnevno sa njenih 18 perona krene 550 polazaka. Stanicu Niš koristi 55 prevoznika. Stanica je i u arhitektonskom i u funkcionalnom smislu apsolutno opravdala
rešenje iz 1977. godine



1996. godina, jul
Počela proizvodnja autobusa


1996. godine “Niš-ekspres” počinje proizvodnju autobusa. Proizvodnja počinje uz oslanjanje na sopstvene kadrove i materijalno tehničke potencijale. Deset godina kasnije za”Niš-ekspres” s pravom može da se kaže da je to jedini srpski prevoznik koji prevozi putnike autobusima koje sam proizvodi. U radionicama “Niš-ekspresa” najpre se krenulo sa reparacijom starih odbačenih autobusa sa beogradskog asfalta. Od pravljenja novog od starog došlo se do proizvodnje kompletno novog autobusa. Prvi potpuno nov autobus NIBUS 350 izašao je iz pogona “Niš-ekspresa” avgusta 1996. godine. Tome je prethodila veoma smela i promišljena odluka menadžmenta preduzeća da se 1,5 miliona maraka uloži u proizvodnju 15 potpuno novih putničkih autobusa. Prvi autobusi delo su “Niš-ekspresovog” projektantsko inženjerskog tima. Kada su se pojavili predstavnici nemačkog MAN-a kako bi prokontrolisali prototip urađenog autobusa na veliku radost i zadovoljstvo “Niš-ekspresovih” stručnjaka broj zamerki bio je minimalan. Od tada do danas u pogonima “Niš-ekspresa” osvojena je proizvodnja gradskog zglobnog autobusa NIBUS 100, potom gradskog solo autobusa NIBUS 200, autobusa namenjenog lokalnim linijama NIBUS 300 i turističkog autobusa NIBUS 400.



1999. godina 1. maj
Granatiran autobus kod Lužana


Prvog maja 1999. godine NATO avijacija granatirala je u 13 sati autobus “Niš-ekspresa” koji se kretao iz Niša preko Podujeva ka Prištini. Autobus je od granate prepolovljen. Očevici su oko i na mostu kod Lužana mogli da vide veliki broj ugljenisanih i masakriranih tela. Nikada nije utvrdjen tačan broj žrtava, ali se pretpostavlja da ih je bilo oko 70. Među žrtvama je bilo i puno žena i dece. Broj žrtava nije bilo moguće utvrditi jer je prilikom granatiranja od toplote potpuno istopljena mašinica za izdavanje karata. U granatiranju je poginuo i vozač “Niš-ekspresa” Vukadin Jelić. U 13:50h NATO alijansa još jednom se obrušila na okolinu Lužana i tom prilikom pogodila ambulantno vozilo koje je došlo da pomogne unesrećenim putnicima iz autobusa. Taj dogadjaj zvaničnici NATO-a su komentarisali kao “nezgodu koja se slučajno dogodila u nameri da se spreči snabdevanje srpskih vojnih i policijskih snaga koje su operisale u unutrašnjosti Kosova”
U vreme ratne 1999. godine “Niš-ekspres” je održavao (možda jedini) sve mirnodopske linije ka Kosovu. Bila je to jedina, ustaljena veza Kosova sa ostalim delom Srbije. Vozači su se sami prijavljivali za rad na linijama kroz Kosovo.



1999. godina 12. maj
Kasetne bombe uništile 15 autobusa


Na dan Svetog Vasilija Ostroškog 12. maja 1999. godine niško naselje Duvanište zasuto je kasetnim bombama. Na sreću nije bilo ljudskih žrtava iako su avioni alijanse izbacili tovar bombi oko 15 sati u vreme kad je veliki broj dece zbog lepog vremena bio na igralištima i u vreme kad se najveći broj zaposlenih vraćao s posla. Tog dana potpuno je uništeno 15 zglobnih autobusa “Niš-ekspresa” parkiranih duž bulevara Sretena Mladenovića (kasnije Vizantijski bulevar) prema Nišavi. “Niš-ekspres” je tokom bombardovanja 1999. godine deo svog voznog parka izmestio iz kruga preduzeća u nameri da ih sačuva ukoliko bude gadjano preduzeće ili susedna Toplana.



2001.godina 16.februar
Teroristički napad na autobus “Niš-ekspresa” kod Podujeva


“Niš-ekspres” je tokom 1999. godine, ali i kasnije kada je na Kosovu uspostavljena kontrola medjunarodnih snaga, bio jedini prevoznik koji je prevozio putnike na relaciji Beograd - Priština. Krajnja odredišta autobusa niškog prevoznika bila su srpske enklave na Kosovu. Tim putem krenuli su autobusi “Niš-ekspresa” i 16. februara 2001. godine, ali im je put prekinuo teroristički napad na prvi autobus u koloni. Poginula su na licu mesta dvojica vozača, ukupan broj žrtava bio je u prvom danu deset da bi se potom povećao na 12, a ranjenih je bilo 43.
U napadu koji se dogodio 16. februara 2001. godine stradali su vozači Milenko Kragović i Nenad Stojanović.
Tog 16. februara 2001. godine uobičajeno je formirana kolona “Niš - ekspresovih” autobusa na administrativnoj granici kod Merdara. Kolona je trebalo da stigne do Gračanice, a potom dalje do Štrpca. Na čelo i začelje kolone od sedam autobusa išao je vojni transporter KFOR-a. Sticajem okolnosti konvoj autobusa sa putnicima po prelasku administrativne granice predvodio je do tada drugi iz kolone autobus sa registarskom tablicom NI 117-61.
Nakon pređenih 20 kilometara oko 11 sati i 15 minuta kod sela Livadice u blizini Podujeva prvi autobus iza vojnog transportera odleteo je u vazduh. Istraga je utvrdila da se na tom delu puta u kanalizacionoj cevi koja je presecala put nalazila montirana eksplozivna naprava jačine sto kilograma eksploziva. Eksploziv je aktiviran iz kuće sa obližnjeg brda i to žicom dužine 600 metara. Namera terorista je bila očigledna : vojni transporter KFOR-a je propušten bez problema.
Fljorim Ejupi, kosovski Albanac, glavni osumnjičeni za zločin kod Livadica nikada nije ni suđen ni osuđen za delo koje mu se stavlja na teret. Nakon hapšenja pobegao je iz američke vojne baze Bondstil kod Uroševca. Tri godine kasnije 2004. Ejupi je uhapšen u Tirani i predat UNMIK policiji, ali ni nakon tog hapšenja nije pokrenut sudski spor za teroristički napad i ubistva nedužnih ljudi kod sela Livadice.
Vozači koji su tog dana bili u koloni koja se kretala ka Gračanici opisuju događaj kao stravičan .”Ispred nas smo ugledali autobus koji je poleteo u vazduh i pretvorio se u pečurku. Kroz vazduh su leteli delovi tela putnika, delovi autobusa…”Ovo su utisci vozača Zorana Jovanovića i Gradimira Krstića iz autobusa koji je vozio na začelju kolone.
Tragičan udes 16. februara 2001. godine, međutim, nije zaustavio “Niš-ekspres” u nameri da prevozi Srbe do odredišta na Kosovu.



2003.godina, mart mesec
Početak procesa privatizacije


Na predlog menadžmenta “Niš-ekspresa” 2003. godine pokrenut je postupak privatizacije preduzeća. Procenjeno je da će u izmenjenim vlasničkim odnosima biti stvoreni uslovi za brži razvoj osnovnih delatnosti firme. Društveno ekonomski uslovi, a pre svega jačanje konkurencije nametali su potrebu brzog i adekvatnog prilagođavanja “Niš-ekspresa” zahtevima tržišta. Efikasnija organizacija koja će obezbediti veći prihod i kvalitetniji materijalni status zaposlenih mogla se ostvariti u izmenjenim vlasničkim odnosima. Hod preduzeća u skladu sa zahtevima vremena podržali su i zaposleni.
Te 2003. godine formiran je Konzorcijum zaposlenih za čijeg je zastupnika izabran Zoran Jovanović, direktor “Niš-ekspresa”. Konzorcijum je planirao da se pojavi kao kupac na javnom tenderu za prodaju “Niš-ekspresa”. Zaposleni su bili ubeđeni da će o preduzeću koje su gradili i stvarali počev od 1951. godine oni sami na najbolji način brinuti i obezbediti kontinuitet i razvoj delatnosti prevoza putnika na teritoriji Srbije i van nje.



2005. godina, jul mesec
Zglobni autobus, donacija DIN-a


Zahvaljujući donaciji DIN Filip Moris od 140 000 evra u proizvodnom pogonu ,,Niš-ekspresa” napravljen je prvi gradski zglobni autobus NIBUS 100 . Ovaj autobus je svečano pušten na ulice Niša jula 2006. godine. Tim povodom u ,,Niš-ekspresu” je održana svečanost na kojoj je promovisano novo vozilo. Svečanosti je, pored brojnih gostiju (saradnici na projektu, poslovni partneri iz zemlje i inostranstva) prisustvovao i generalni direktor DIN Filip Moris Eudjenio Sidoli.



2006. godina, decembar
Robna marka Srbije za NIBUS 400


Ministarstvo trgovine, turizma i ugostiteljstva i Privredna komora Srbije dodelile su decembra 2006. godine “Niš-ekspresu” specijalnu nagradu za nov proizvod ,,Najbolje iz Srbije”( Best of Serbia) za NIBUS 400. Nagrada je dodeljena u okviru tradicionalne akcije ,,Najbolje robne marke Srbije” koju organizuje dnevno ekonomski list ,,Pregled” u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i ugostiteljstva i Privredna komora Srbije. NIBUS 400 je turistički putnički autobus proizveden u pogonima “Niš-ekspresa”. NIBUS 400 je dobio ovo visoko republičko priznanje jer se radi o jedinom putničkom autobusu proizvedenom u Srbiji koji ima potvrdu o homologaciji. Homologacija je potvrda kvaliteta vozila kao celine, ali i svakog njegovog dela u smislu ispunjavanja međunarodno utvrđenih standarda po pitanju bezbednosti i ekologije. Prilikom odlučivanja o nagradi žiri je imao u vidu i međunarodnu dozvolu TEMPO 100 koju poseduje ovaj proizvod ,,Niš-ekspresa”, a koja se odnosi na to da vozilo može da se kreće brzinom do 100 km/h na svim evropskim putevima...



2007.godina, april mesec
Deset novih troosovinaca


Krajem aprila 2007. godine iz proizvodnih pogona ,,Niš-ekspresa” izašlo je deset novih autobusa – troosovinaca, namenjenih gradskom i prigradskom prevozu. Tim autobusima značajno je obnovljen postojeći vozni park. Izmenjeni uslovi privređivanja u gradu, značajno smanjen broj putnika zbog gašenja mnogih proizvodnih pogona u gradu i uvođenje novih prevoznika počev od aprila 2006. godine uslovili su i potrebu za smanjenjem broja zglobnih autobusa i povećanjem broja solo vozila. Novi u belu boju ofarbani troosovinci bili su pravo osveženje na ulicama Niša, ali i prijatan doživljaj za hiljade putnika koji su u njima imali obezbedjen bolji komfor.



2007. godina, april
Autobus za kupca iz Bečeja


Kroz kapiju “Niš-ekspresa” aprila 2007. godine izašao je prvi iz najnovije serije NIBUS 400, putnički turistički autobus proizveden za drugog kupca. Kupac autobusa bio je Bečej prevoz iz Bečeja.



2008. godina, januar
Prvi NISKOPODNI autobus


U drugoj polovini 2007. godine u pogonima “Niš-ekspresa” počela je proizvodnja prvog niskopodnog autobusa. Projekat niskopodnog “NIBUSA 150.16” uradio je inženjerski tim ,,Niš-ekspresa”. Krajem decembra 2007. godine na ulice Niša na u prvu probnu vožnju krenuo je ,,Niš-ekspresov” niskopodni autobus.Ono po čemu se taj autobus izdvajao od ostalih iz voznog parka ,,Niš-ekspresa” je činjenica da je urađen sa podom visine 30 santimetara od tla, sa pokretnom rampom za invalide, sa elektronskim sistemom za komandovanje autobusom (olakšava rad vozačima), grejanjem za svako sedište ponaosob.
“NIBUSOM 150.16” ,,Niš-ekspres” zaokružio je proizvodnju svih tipova vozila namenjenih prevozu putnika. Naime, počev od 1996. godine ,,Niš-ekspres” je do 2007. osvojio proizvodnju putničkih turističkih autobusa namenjenih prevozu putnika na međunarodnim i međugradskim linijama, potom proizvodnju solo gradskih autobusa klasične visine poda, zglobnih gradskih autobusa i najzad niskopodnog vozila.



2008.godina 17. oktobar
Konzorcijum zaposlenih kupio «Niš-ekspres»


U petak 17. oktobra 2008. godine u Agenciji za privatizaciju održana je sednica Tenderske komisije. Tenderska komisija je prihvatila odluku Komisije za pregovore i odobrila zaključivanje ugovora o prodaji akcionarskog društva za saobraćajnu delatnost «Niš-ekspres» jedinom ponuđaču na tenderu - Konzorcijumu zaposlenih.
Naredih dana očekuje se da Agencija za privatizaciju zaključi ugovor o prodaji 70 posto društvenog kapitala odnosno 57,45 posto ukupnog registrovanog kapitala akcionarskog društva za saobraćajnu delatnost «Niš-ekspres».
Sednici Tenderske komisije su prisustvovali predsednik Tenderske komisije Luka Andrić, savetnik predsednika Vlade Srbije, zamenik predsednika Tenderske komisije Slađana Kocić, predstavnik ,,Niš-ekspresa” i članovi Tenderske komisije Goran Batić, savetnik u ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja, Dejan Blagojević, predstavnik lokalne samouprave i Vera Milojević, predstavnik reprezentativnog sindikata ,,Niš-ekspresa”.
Ovim činom okončan je proces privatizacije ,,Niš-ekspresa” koji su inicirali sami zaposleni još 2003. godine. Očekivanja su da se u nastavku obezbedi kontinuitet razvojne poslovne politike, ulaganje u tehničko tehnološku opremljenost osnovne delatnosti (lokacija, održavanje, proizvodnja, vozni park) kako bi se time obezbedili preduslovi za materijalno socijalnu sigurnost zaposlenih i poboljšanje njihovog standarda.



2008. godina 17. novembar
Ugovor o prodaji ,,Niš - ekspresa”


U Agenciji za privatizaciju potpisan ugovor o prodaji ,,Niš-ekspresa” Konzorcijumu Niš-ekspres. U sastavu Konzorcijuma je i Delta rillestejt jedna od kompanija koja posluje u okviru Delta holdinga. Niš-ekspres je prodat za 3,27 miliona evra. Kupci, Konzorcijum i Delta rilestejt, prihvatili su mnimalni socijalni program i obavezu da u Niš-ekspres ulože 4,6 miliona evra.



2009. godina mart mesec
Oslobođen ubica vozača i putnika


Pravosudne institucije EULEKS-a na Kosovu oslobodile su marta 2009. godine Fljorima Ejupija, osuđenog godinu dana ranije na 40 godina zatvora zbog podmetanja eksploziva pod autobus ,,Niš-ekspresa”. Fljorim Ejupi je godinu dana ranije od pravosudnih organa UNMIK-a proglašen krivim za smrt 12 putnika Niš-ekspresovog autobusa i teško ranjavanje još oko 30 putnika. Događaj za koji je bio proglašen odgovornim Ejupi zbio se na putu ka Podujevu 16. februara 2001. godine
Obrazloženje oslobadjajuće presude EULEKS-a glasilo je: zbog nedostatka dokaza.(!?)



2009. godina 27. juli
Promocija novog MIDIBUSA


U ponedeljak, 27.07.2009. godine u ,,Niš-ekspresu” je promovisan novi proizvod Niš-ekspresa “MIDIBUS” N 95.01. Promociji je prisustvovao Prof. doktor Aleksandar Stefanović, rukovodilac ovlašćenog Instituta Mašinskog fakulteta u Nišu za atestiranje novih vozila i direktor proizvodnje u ,,Niš-ekspresu” Snežana Ličanin. Proizvodnjom MIDIBUSA “Niš-ekspresu” je svoj proizvodni program proširio prvim vozilom u koje je ugrađen automatski sistem transmisije. Vozilo je dugačko 9 umesto standardnih 12 metara i sa 30 umesto sa 50 sedišta. To je autobus koji zadovoljava sve uslove bezbednosti i zaštite životne sredine, što je veoma važno. U njega je ugrađen EURO 4 motor američke proizvodnje. Ovim autobusom ,,Niš-ekspres” je upotpunio svoj proizvodni program koji je do sada obuhvatao proizvodnju solo gradskih i zglobnih gradskih autobusa, putničkog turističkog i niskopodnog autobusa. Za autobus turističke klase NIBUS 400 “Niš-ekspres” je 2006.godine dobio republičko priznanje ,,Najbolji nov proizvod Srbije” i to od republičke Privredne komore i Ministarstva trgovine i saobraćaja.
* 14. oktobra 2009. godine Nišekspres je promovisao deseto proizvedeno vozilo - MIDIBUS i to na relaciji Sokobanja - Knjaževac.
Proizvodnja midibusa krenula je aprila 2009. godine i do kraja godine planirano je još 10 takvih vozila. Jedan broj midi buseva je namenjen ekspresnom saobraćaju i zato je u njih ugrađena kompletna oprema (klima, tv, ...).



2009. godina 30. juli
Auto škola ,,Niš-ekspresa” obeležila punoletstvo


Auto škola ,,Niš-ekspresa” obeležila je 30. jula 2009. 18 godina rada. Za proteklih 18 godina u Auto školi “Niš-ekspresa “ uspešno je završilo obuku ukupno 7.752 kandidata . Od tog broja za A kategoriju dozvolu je steklo 67 kandidata, za B kategoriju 3.582, C kategoriju 1.141 i D kategoriju 1.121 .U okviru Škole obuku poznavanja propisa prošlo je 592 kandidata. Povodom praznika jedne od najstarijih auto škola u gradu najmlađi i najstariji kandidati dobili su prigodne poklone, a svima je poslužena i rođendanska torta.
Davne 1991 godine Auto škola je startovala sa tri automobile marke ,,jugo”, jednim kamionom i jednim autobusom. Za obuku kandidata bila su angažovana tri instruktora.
Tokom 18 godina rada Auto škola Niš-ekspresa je izrasla u moderan centar za obuku vozača svih kategorija. Auto škola sada radi sa 5 vozila marke ,,škoda fabija”, jednim savremenim kamionom sa prikolicom i jednim autobusom. Sa kandidatima danas radi ukupno 11 instruktora.



2010.godina april
MIDIBUS najbolji domaći autobus


Na Sajmu privrednih vozila BEOTRUCK 2010 proizvod Niš-ekspresa MIDIBUS N 95.02 dobio je priznanje NAJBOLJI DOMAĆI AUTOBUS. Priznanje je predstavniku Niš-ekspresa uručio Dušan Jugović direktor dnevnog lista "Pregled", medijskog sponzora Sajma. Na svečanosti dodele priznanja direktor Sajma Zoran Lupšić naglasio je da je nagrada niškom autobusu potvrda opredeljenja ove sajamske manifestacije da promoviše i podstakne domaću proizvodnju. Nataša Đurđević, je u ime generalnog sponzora sajma Delta Generali osiguranja, podvukla da razvojem sopstvene proizvodnje autobusa, Niš-ekspres potvrđuje renome odgovorne srpske kompanije koja se ekonomskoj krizi suprotstavlja menadžerskom kreativnošću tako što izlaz traži u novim investicionim zahvatima i dodatnom angažovanju ljudskih i tehničkih potencijala preduzeća.
Proizvodnja MIDIBUSA počela je aprila 2009. godine. Tokom 2009. Niš-ekspres je proizveo 20 ovakvih vozila. MIDIBUS je ekonomično i ekološko vozilo. Dužina od 9 metara i kapacitet od 35 sedišta čine ga pogodnim za organizovanje putovanja manjih grupa putnika. U MIDIBUS je ugrađen EURO 3 ili EURO 4 motor. Ostala prateća oprema stavlja ga rame uz rame sa autobusima visoke turističke klase.



2010.godina decembar
Priznanje direktoru Niš-ekspresa


Zanatska komora Srbije i Balkanski biro za mala i srednja preduzeća jugoistočne Evrope dodelili su u decembru 2010. specijalno priznanje direktoru Niš-ekspresa Zoranu Jovanoviću.
Na svečanoj dodeli priznanja koja je obavljena u Gradskoj opštini Medijana istaknuto je sledeće:
„Na osnovu dosadašnjeg rada i postignutih rezultata specijalno priznanje dobija čovek koji je u vreme kada je Srbija bila na udaru svetske ekonomske krize uspeo da sačuva jednu od vodećih firmi sa naših prostora i obezbedi njen i opstanak svih zaposlenih u njoj.
Reč je o preduzeću čija je osnovna delatnost prevoz putnika i robe gradskim, međugradskim i međunarodnim linijama. Preduzeću koje je osnovano pre više od pola veka, tačnije1951. godine. Marta naredne godine Niš-ekspres će obeležiti šest decenija rada.
Počeli su sa deset dotrajalih tramvaja i sedam starih autobusa, a danas su kuća sa impresivnim voznim parkom, 2200 zaposlenih i predstavljaju okosnicu privrede ovog dela Srbije“



2011. godina 3. mart
Šest decenija Niš-ekspresa

Niš-ekspres AD je 3. marta 2011. radno obeležio 60 godina postojanja.
Davne 1951. godine u Nišu je, da podsetimo, formirano Preduzeće za putnički saobraćaj čiji vozni park se tada sastojao od 10 starih tramvaja i sedam polovnih autobusa. Tokom šest decenija rada Niš-ekspres je izrastao u kompaniju koju odlikuje pouzdanost i bezbednost u prevozu i stabilnost u poslovanju. Poslovna politika menadžmenta,koja se bazirala na korišćenju sopstvenih kadrovskih i materijalnih potencijala, na domaćem iskustvu uz uvažavanje zahteva evropskog tržišta, obezbedila je ne samo opstanak već i kontinuirani razvoj Niš-ekspresa. Danas njegovih blizu 400 crvenih autobusa koji krstare drumovima Srbije i Evrope, asocira na sigurno trajanje i put u budućnost.
Osnovna delatnost Niš-ekspresa, prevoz putnika, dopunjena je počev od 1996. proizvodnjom autobusa marke NIBUS. Kompletan vozni park niškog prevoznika danas čine autobusi proizvedeni u njegovim pogonima. Tokom 2010. godine u pogonima Niš-ekspresa proizvedena su 24 nova, komforna i savremeno opremljena autobusa namenjena međumesnom i međunarodnom saobraćaju. U toku 2011. biće obnovljen vozni park namenjen prigradskom i lokalnom saobraćaju.

Marta 2011. u Niš-ekspresu radi 2200 ljudi. Kompanija predstavlja materijalnu i socijalnu sigurnost za njih i njihove porodice, kao i za veliki broj zaposlenih u kooperantskim firmama s kojima Niš-ekspres sarađuje.


2013. i 2014. godina
Mini busevi za lokal

U toku 2013. i 2014. godine Niš-ekspres je vozni park namenjen prevozu putnika u lokalu (Nišavski, Toplički, Pirotski i Timočki okrug), obnovio sa ukupno 37 vozila manjeg kapaciteta.
Reč je o 14 mini buseva marke NIBUS, proizvedenim u pogonima Niš-ekspresa i 23 mini busa marke volksvagen, mercedes i fenix.
Ova vozila su zamenila putničke autobuse kapaciteta do 50 sedišta. Na ovaj potez Niš-ekspres se odlučio u cilju prilagođavanja ponude zahtevima tržišta. Naime, u lokalnom prevozu minulih godina beleži se drastičan pad broja putnika.
Nova i komforna vozila obezbeđuju ne samo udobnost već i funkcionalnu organizaciju i racionalizaciju troškova prevoza.
Istovremeno, Niš-ekspres je sa ovim novim autobusima dugoročno obezbedio uslove za održavanje prevoza putnika do najudaljenijih i najnerazvijenijih delova ovog dela juga Srbije.


2014. godina, avgust
Komforna vozila za grad

U toku 2014. godine Niš-ekspres je obnovio svoj vozni park sa ukupno 17 autobusa marke "MAN", "mercedes" i "setra", namenjenih prevozu u gradu i prigradu.
Novi komforni, funkcionalni i udobni autobusi kapaciteta od 70 do 130 putnika su niskopodni, klimatizovani i poseduju rampu namenjenu osobama sa invaliditetom. Sva vozila imaju ugrađene euro 3 motore koji obezbeđuju znatno manju emisiju štetnih gasova i proizvode manju buku.
Pre uključivanja u saobraćaj autobusi su prošli kontrolu republičke Agencije za bezbednost u saobraćaju.
Nišlije su sa puno pozitivnih komentara propratile savremenije i komfornije uslove prevoza.